Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3070171307   Formació-Investigació-Acció: Identitat per a la convivència comunitària
2020-2021   Curs. Educació Infantil-Primària
  
   20/1/2021 - 2/6/2021 (20 hores) de 17:00h a 19:00h
   ESC La Garalda
   c. Riera Boter, 12 (Pallejà) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VI
  
  
  
Inscripció   14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Es pretén introduir al professorat en la transformació de conflictes i les pràctiques restauratives, treballant la base
relacional, des d’on ens vinculem per tal d’establir relacions
afectivament sanes, basades en el compromís, la confiança, el
respecte, la compassió i la col·laboració. Ens centrarem en
les formes que tenim com a persones per integrar la pràctica
restaurativa en la nostra pràctica diària i així poder ser
resilients amb nosaltres mateixes i enfortir la comunitat educativa
des del mateix valor compartit. Explorarem i donarem sentit pel pas de la Identitat Subjectiva a la Identitat Comunitària. Fent ús del model d’intervenció nodal restauratiu per a la intervenció a la comunitat educativa.
  
Objectius   1. Conèixer la justícia restaurativa i les pràctiques
Restauratives com a eina d’abordatge reparador del
conflicte
2. Generar una cultura de Pau i convivència des de
nosaltres mateixos
3. Disposar d’ un marc explícit per desenvolupar la
pràctica Restaurativa en el marc del pla de convivència de
centre
4. Aprendre a com usar-nos a nosaltres mateixes per
liderar una classe nodal restaurativa
5. Saber com acompanyar en situacions conflictives
6. Usar la comunicació no violenta per establir vincle
7. Ser conscients de la nostra coherència interna alhora
de posar en pràctica la pràctica restaurativa
  
Continguts   • Perspectiva nodal restaurativa per a la gestió de la convivència al centre
• Eines per a la detecció – gestió i resolució del conflicte
• Sistematització per elaborar l’estructura del pla de convivència
• Cercles de pau per al treball amb famílies – claustre – aula
  
Formador/a   Ariadna Salvà
  
Avaluació   • Recull de les propostes que emergeixen durant les sessions
• Avaluació de l’aplicació del procés
• Participació de l’equip directiu a les trobades del grup d’investigació
“identitat per a la convivència comunitària” de l’institut de ciències de
l’educació de la Universitat de Barcelona
• Generació del document que a fiança les bases del pla de convivència
amb la corresponent comissió de convivència de centre, que és
l’encarregada de vetllar per el desenvolupament ple de l’aplicació i
manteniment de l’eina cooperativa que es el pla de convivència
• Vinculació del pla de convivència al pla educatiu de centre – Pla d’entorn
• Materials per a la sistematització de processos
  
Requisits de  certificació   Participació activa en la presa de decisions i assistència a més del 80% de la càrrega lectiva de l'activitat formativa.
  
E-mail   se-baixllobregat6@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent